Vermijd deze 10 SEO fouten bij het maken van een nieuwe website

Search Engine Optimisation
Written by Steven Van Duyse

De ontwikkeling van een nieuwe website is meer dan alleen maar webdesign en een redesign van een bestaande website is meer dan een grafische make-over. In essentie willen we de werking van de website verbeteren en uw organisatie succesvoller maken. Immers, wat heeft u aan een hippe interactieve website die niet werkt? Met andere woorden: waarom zou u investeren in een site die niet gevonden wordt, die geen intuïtieve navigatie heeft of geen duidelijke inhoud biedt?

Bij Mia is creativiteit bij het ontwikkelen van websites een middel en geen alleenstaand doel. Form follows function: vorm en functie gaan hand in hand en moeten bezoekers leiden tot de vooropgestelde conversiedoelstelling, eender of het nu een gratis download, contactname of online aankoop is.

Met dit artikel willen we wijzen op de minder sexy kant van webdesign, namelijk de techniek van zoekmachineoptimalisatie (SEO, search engine optimisation) en de noodzaak ervan voor en tijdens het ontwerp en de bouw van een nieuwe site. Op basis van onze ervaring met de ontwikkeling van conversiegerichte webprojecten geven we hier de 10 voornaamste fouten die u best kan vermijden tijdens een website development of redesign project:

  • Fout 1: niet aan SEO denken bij de start van het project
  • Fout 2: geen SEO audit uitvoeren op de huidige site
  • Fout 3: geen relevante zoekwoorden opnemen
  • Fout 4: geen 301 redirect opzetten
  • Fout 5: de URL opbouw verwaarlozen
  • Fout 6: onbetrouwbare backlinks behouden
  • Fout 7: geen responsive design implementeren
  • Fout 8: Vergeten om de no-index no-follow code te verwijderen
  • Fout 9: Vergeten om analytics te installeren
  • Fout 10: Niet denken als een mensNew Call-to-action