5 redenen om stage te volgen bij Mia

stage
Written by Romy Geunens

17 weken gingen voorbij. Nee, gingen niet voorbij. Vlogen voorbij. Het is vandaag de laatste dag van mijn stage ... Tijd dus voor een update na mijn vorige stageblogpost: vind ik het hier nog steeds even leuk als toen? Hiervoor heb ik maar één antwoord: JA!

Voor alle studenten die nog op zoek zijn naar een stageplaats, zoek niet langer verder. Hier zijn 5 redenen waarom Mia dé ideale stageplaats is.

1. Je bent klaar voor een nieuwe uitdaging

Je hebt alle theorie gezien die je moet kennen en bent er helemaal klaar voor om deze in praktijk om te zetten. Aan de hand van een hoop opdrachten krijg je meer inzicht in de theorie die je hebt verwerkt. Mia stoomt je helemaal klaar voor de arbeidsmarkt.

shutterstock_416150020.jpg

2. Je wordt deel van een hecht team

Een leuke werksfeer zorgt voor gemotiveerde werknemers, en dat hebben ze bij Mia goed begrepen. 

Zowel een op een als in groep zit de sfeer er goed. Als je eens meegaat naar een meeting met een klant, kun je erop rekenen dat er geen stiltes in de auto zullen vallen. Teambuilding staat er dan ook centraal, met wekelijkse etentjes op de beste eetlocaties en de after work drinks op vrijdag.

3. Je wil stage doen bij een bedrijf waar je geen “nummer” bent

Mia is een klein team, waar iedereen elkaar goed kent. Jou dus ook. Bij Mia word je steeds heel goed begeleid in wat je doet. Bij elke uitgevoerde opdracht kreeg ik feedback. Als er iets niet goed was, werd ik gecorrigeerd, maar ook als iets goed was, kreeg ik dat steeds te horen.

En je kan steeds bij je collega’s terecht met vragen. Als ik iets niet goed begreep, moest ik het maar vragen en ik kreeg een duidelijke uitleg. Bij Mia zijn ze duidelijk experts in hun vakgebied.

4. Je zoekt een job met veel afwisseling

Mia werkt voor heel wat verschillende klanten en biedt heel wat verschillende diensten aan, dus geen dag is hetzelfde. Of je nu voor een web development stage of een marketing stage gaat, je mag er zeker van zijn dat je een heel gevarieerd takenpakket voorgeschoteld krijgt.

shutterstock_340825022.jpg

Ik deed stage digitale marketing en kreeg elke dag andere opdrachten: blogberichten schrijven, zoekwoordoptimalisatie voor SEO en SEA, advertentie- en Facebookcampagnes opstellen, noem maar op!

5. Maar je wil vooral ontzettend veel bijleren

Ik had tijdens mijn opleiding al heel wat theorie gezien over conversie optimalisatie, zoekmachineoptimalisatie, buyer persona’s, customer journey’s, SEA en nog veel meer. Ik was er dan ook helemaal klaar voor, dacht ik. Het was dan ook pas toen ik mijn eerste opdrachten kreeg dat het duidelijk werd: “You know nothing, Jon Snow.”

Eat, sleep, learn, repeat. 17 weken lang kreeg ik verschillende opdrachten, die me stukje bij beetje meer inzicht gaven in de wereld van de digitale marketing. Maar je leert bij Mia niet alleen bij door te doen. Mia is zowel HubSpot partner als Google AdWords partner, wat betekent dat je ook aangemoedigd wordt om heel wat certificaten te behalen. Dat staat niet alleen goed op je CV , maar je leert er ook nog eens een hoop uit.

Stage volgen bij Mia, dat is meer koffiekoeken eten dan ik in heel m’n leven al gegeten heb. Dat is talloze eetplekjes ontdekken. Dat is lachen, gieren. Dat is leren. Veel leren. Stage volgen bij Mia, dat is ja … werken. Werken, maar ook plezier maken. Stage volgen bij Mia, dat is een tijd beleven om nooit meer te vergeten.

Mijn stage is nu afgelopen, dus het is bijna tijd om mijn LinkedInprofiel aan te passen.

Romy Geunens, Studente, Stagiaire, Digital Marketeer.