Betere dashboards in HubSpot en Analytics met Databox

analytics, tool
Written by Steven Van Duyse

We moeten je het waarschijnlijk niet vertellen, maar we vertellen het je toch. Of je nu een groot of een klein bedrijf hebt, het is van cruciaal belang om de belangrijkste cijfers van je bedrijf nauwlettend in de gaten te houden. Cijfers zoals verkoop, leads, voorraad en allerhande KPI’s zijn belangrijke cijfers voor je bedrijf. Vandaag de dag worden veel gegevens gemeten en opgeslagen met verschillende gespecialiseerde hulpmiddelen. Hierdoor kan het verzamelen van alle zinvolle gegevens van de verschillende diensten op je bedrijf een zeer tijdrovende en moeizame klus zijn. Wij zochten voor al onze data (Adwords, Analytics, HubSpot,…) naar een betere en efficiëntere tool om de data van klanten op één plaats te kunnen raadplegen en analyseren. In onze zoektocht kwamen we al snel bij Databox terecht en we moeten toegeven dat we helemaal verkocht zijn bij Mia.

Wat is Databox?
Databox is een KPI-dashboard voor bedrijfsanalyses. Het verzamelt al je statistieken en grafieken op één plaats en je kan de cruciale KPI’s altijd raadplegen op meerdere apparaten, waar je ook bent.dashboard databox

Databox biedt momenteel tot wel 50 integraties aan die je met een simpele muisklik kan integreren. Je kan onder meer Adobe Analytics, Salesforce, Google Analytics, Mixpanel, Optimizely, Localytics, Facebook, Twitter, Instagram, Zendesk, PayPal, Stripe, Google AdWords en nog veel meer programma’s integreren met Databox. Maar wat het voor ons extra interessant maakt, is dat je ook HubSpot kan integreren in Databox. Als HubSpot Diamond partner was dit een zekere vereiste in onze zoektocht naar een betere tool.

Nadat je statistieken zijn ingevoerd, kan je jouw eigen unieke dashboards maken en statistieken weergeven zoals je dat zelf wil. De dashboards zijn ook nog eens zeer aanpasbaar om aangepaste titels, kleuren, logo’s en nog veel andere variaties mogelijk te maken.

Met zijn slimme meldingen, dagelijkse scorekaarten en prachtige dashboards zal Databox je helpen bij het begrijpen hoe je bedrijf presteert van dag tot dag. Heb je geen computer bij de hand? Geen probleem, Databox heeft een mobiele applicatie waarmee je snel alle KPI-dashboards kan raadplegen. Heel handig om tijdens een meeting alle data van een klant te kunnen raadplegen.

Waarom Databox en HubSpot een gouden match zijn

Enorme tijdsbesparing

Gezien het aantal tools waar de meeste bedrijven tegenwoordig mee werken, kan het een tijdrovende taak zijn om al je data uit meerdere bronnen handmatig te verzamelen. Daarna komt er nog eens de taak om alle cijfers opnieuw in te delen in iets dat nuttig is. Als laatste kost het je nog eens veel tijd om alle samengevoegde gegevens zorgvuldig te analyseren en conclusies te trekken.

tijdsbesparing

Zoals we eerder al gezegd hebben, heeft Databox tot wel 50 integraties om al je data overzichtelijk en snel te kunnen raadplegen. Staat je integratie nog niet in deze lijst? Geen zorgen, Databox is continu bezig met het ontwikkelen van nieuwe integraties.

In het begin zal je een kleine hoeveelheid tijd nodig hebben om al de bronnen van je data te verbinden met Databox. Verder doet Databox al het nodige. Al je belangrijke statistieken worden georganiseerd in handige blokken op een dashboard. Die blokken kan je volledig aanpassen naar welke gegevens je wilt meten en vergelijken.

Krijg inzichten in bijna realtime

Met Databox zijn je gegevens beter dan ooit beschikbaar. Veel van de integraties die door het platform worden ondersteund, zijn ingesteld om elk uur nieuwe cijfers op te halen. Dit zorgt voor een maximale zichtbaarheid, vooral in vergelijking met de klassieke maandelijkse statische rapporten.

Databox heeft nog meer handige functies. Zijn er belangrijke cijfers in het rood aan het gaan? Geen probleem, Je kan aangepaste meldingen instellen die je onmiddellijk waarschuwen als er grote veranderingen zijn. Zo kan je sneller reageren op zaken die mislopen.

Bijvoorbeeld:
De dagelijkse traffic naar je website keldert uit het niets. Als je dit hebt ingesteld in Databox, krijg je een melding dat er een probleem is. Zo kan je sneller zoeken naar het probleem in de plaats van te wachten tot het einde van de maand om dan pas actie te ondernemen.

Meetgegevens bijhouden die wel iets betekenen

Te vaak kan het verleidelijk zijn om volgende 2 benaderingen te gebruiken voor het bijhouden van statistieken:

dashboard 2
  1. Te veel meetgegevens bijhouden: Dit resulteert meestal in chaos en veel afleiding.
  2. De verkeerde meetgegevens volgen: Dit kan weer resulteren in verkeerde inzichten van de geleverde prestaties

‘Less is more’ en dat geldt ook bij rapportagetools. Het is niet omdat je 100 verschillende statistieken in je dashboards kunt bijhouden dat je dat ook moet doen. Bij Databox heb je de mogelijkheid om te kiezen welke statistieken je wilt bijhouden die het best passen bij je marketingsysteem. In het begin kan dit een moeilijke oefening zijn, maar de investering van je tijd haal je er al snel uit.


Gemakkelijke HubSpot integratie

Met de lancering van de ‘Template Gallery’ heeft Databox het gemakkelijk gemaakt om HubSpot te integreren en onderhouden. Er zijn enkele handige sjablonen die gebruikers heel eenvoudig kunnen downloaden naar hun eigen portals. Dan is het kwestie van het eenvoudig verbinden van de gegevensbronnen en je bent vertrokken. Eens je daar volledig met mee bent, zijn de opties voor een verdere uitbouw eindeloos.

Mia is Premier partner!

premier partner databox logo

Bij Mia kiezen we steeds vaker voor Databox om de meest betekenisvolle gegevens aan onze klanten te communiceren. Ben je opzoek naar een agency dat je kan helpen bij het opstellen van overzichtelijke KPI-dashboards in Databox? Als Premier partner bij Databox kan Mia je daarbij helpen. We ontvangen je graag op ons kantoor voor een vruchtbaar gesprek. Tot dan!

 

 

contact opnemen met Mia