
Het heeft even geduurd, maar marketing automation software HubSpot biedt gebruikers nu ook alle mogelijkheden om landing pages, formuliers, emails en alle andere digitale activiteiten die in de tool beheerd worden, GDPR-proof te maken. Je kan GDPR nu inschakelen in je HubSpot-accountinstellingen en hieronder tonen we je hoe.
Let op: deze functies worden uitgerold naar HubSpot-accounts en zouden vóór 18 mei 2018 voor alle gebruikers beschikbaar moeten zijn.
Klik in je HubSpot-account op 'Settings' via het instellingen-pictogram in de navigatiebalk. Selecteer aan de linkerkant 'Account Details'.
Schakel de knop 'EU General Data Protection Regulation (GDPR)' in. Als je bovendien alleen e-mail naar contactpersonen met een bijgewerkte wettelijke basis om te communiceren wil verzenden, vink je het selectievakje 'Only send to contacts with an updated lawful basis to communicate' aan. Klik vervolgens op 'Save'.
Meer weten over hoe je HubSpot GDPR-proof kan maken? Contacteer onze HubSpot Certified specialisten voor meer info!
We sturen je maximaal 2 keer per maand een mailtje met de nieuwste trends op digitaal vlak én handige tips om ze meteen te activeren in jouw bedrijf.