Hoe kies je de juiste HubSpot partner?

Inbound Marketing, Hubspot
Written by Mia

Wat is een HubSpot partner?

Een HubSpot partner is een bedrijf dat samenwerkt met het populaire marketingplatform HubSpot om een inbound marketingmethodologie uit te voeren. Van contentcreatie tot social mediabeheer en van emailmarketing tot lead nurturing. Veel bedrijven merken al snel dat begeleiding van een ervaren HubSpotbureau welkom is. Hoe meer ervaring je als partner hebt, hoe meer mogelijkheden je krijgt van HubSpot.

En hier komt Mia kijken. Wij zijn immers HubSpot Platinum partner!

Wanneer je Platinum partner bent, erkent Hubspot de succesvolle inspanningen van het bureau in kwestie. Platinum partners brengen de Inbound marketingboodschap succesvol naar de klant, ondersteund door het HubSpot platform. En wij mogen met veel trots aankondigen HubSpot Platinum partner te zijn.platinum-1

De juiste partner

HubSpot groeide de laatste jaren exponentieel, waardoor ook het aantal partners in stijgende lijn gaat. Daarom is het soms een uitdaging om de juiste partner te vinden: deze moet immers niet enkel HubSpot qualified en ervaren zijn, maar de methodologie en sfeer van het bureau moeten ook aansluiten op jouw organisatie en je verwachtingen. Maar hoe bepaal je welk bureau bij jou past? Wel, met behulp van onderstaande vragen. Pas deze toe op de mogelijke kandidaten om zo hét perfecte bedrijf te distilleren.

Wat voor marketingplan heb je nodig

Hiervoor moet je eerst al je verwachtingen, noden en behoeften opstellen vanuit een inbound marketingstandpunt. Bepaal met welke taken je meteen wil beginnen en welke taken nog even kunnen wachten. Mogelijke opties:

  • Je bestaande website analyseren
  • Mogelijke SEO-kansen identificeren en implementeren
  • Webdesign optimaliseren
  • Buyer persona’s ontwikkelen om gericht te kunnen marketen
  • Converterende content creëren
  • Een slimme emailmarketingstrategie opzetten
  • Aan lead scoring en lead nurturing doen
  • Bijleren over marketing en sales aan de hand van trainingen (die wij je aanbieden)

Uiteraard zijn er nog veel meer mogelijke doelstellingen: deze lijst is slechts een algemene weergave van alle mogelijkheden die je hebt met de succesvolle combinatie van Inbound marketing en HubSpot. Denk na over je doelstellingen vooraleer je met een potentiële HubSpot partner een gesprek aangaat.

Zoek naar aantoonbaar succes van je potentiële HubSpot partner

Zoals bijvoorbeeld, ik zeg maar iets, een bepaalde badge die aantoont dat een agency HubSpot Gold partner is? Niet voldoende? Terecht. Dan kan je natuurlijk ook gewoon vragen naar hun successen tot nu toe. Laat je niet verleiden door enkel mooie praatjes: zorg dat je aantoonbare successen in handen hebt. Dit kan je doen door het portfolio te bekijken. Zoek bijvoorbeeld naar een case study die aansluit op jouw business: zo weet je of je potentiële partner ervaring heeft in jouw branche. Op deze manier kan je (nog) beter inschatten wat (niet) werkt, wat belangrijk is voor jouw bedrijf, enzovoort.

Mia heeft ervaring in bijzonder diverse sectoren: van fashion over non-profit en van consumer goods tot technische producten in een B2B-omgeving.

Werk je liever met een fysiek of een virtueel team?

Ga dit zeker na vooraleer in zee te gaan met een bedrijf: sommige bedrijven werken immers uitsluitend vanop afstand, wat niet voor iedereen even goed werkt. Wij werken bijvoorbeeld liefst zoveel mogelijk samen: we spreken graag om de zoveel tijd af om de stand van zaken van het project persoonlijk te bespreken. Wij vinden dit eenvoudiger werken – en ook de productiviteit ligt (bij ons) duidelijk hoger op deze manier. Bovendien merken we dat de klant deze betrokkenheid waardeert.

Beschikt de potentiële partner over HubSpot certificaten?

HubSpot heeft verschillende certificaten die elke werknemer van het bureau kan behalen. Wanneer deze werknemers gecertifieerd zijn, dan kan je er zeker van zijn dat ze de kneepjes van het (HubSpot)vak onder de knie hebben. Bovendien zijn deze certificaten slechts één jaar geldig, waardoor je weet dat elke medewerker minstens één keer per jaar zijn of haar kennis opfrist.

  • Inbound Marketing certificaatInbound certification

Dit toont aan dat je geschoold bent in de verschillende onderdelen van de Inbound marketingmethodologie: je begrijpt de inhoud en bent vertrouwd met de terminologie en doelstellingen.

  • HubSpot certificaatHubspot certification

Wanneer je dit certificaat hebt behaald, ben je geschoold in alle onderdelen van de HubSpot software: je kan er vlekkeloos mee werken en je weet hoe je alles succesvol moet implementeren.

  • HubSpot Partner certificaathubspot partner certification

Dit getuigschrift toont aan dat je geschoold bent in alle principes van het HubSpot partnerschap. Of, met andere woorden, het toont aan dat je (zowel nieuwe als bestaande) HubSpot gebruikers op de juiste manier kan begeleiden.

  • Contextual marketing certificaatcontextual marketing certification

Met dit certificaat bewijs je dat je een website kan aanpassen aan de belangrijkste bezoekers. Deze leerstof helpt je een website te transformeren tot een gepersonaliseerde tool die de gebruiker centraal stelt, om zo de doelstellingen effectiever en accurater te bereiken.

  • HubSpot Design certificaathubspot design certification

Dit examen test je kennis van en vaardigheid met de template design tools in het COS van HubSpot. Je leert met het COS van HubSpot werken: dit systeem combineert content en context om een rijke en gepersonaliseerde ervaring te creëren voor iedereen die je blog, website, landingspagina’s en e-mails bekijkt. 

Spoiler: wij hebben ze allemaal.

 

Welke HubSpot gradatie heeft je potentiële partner?

HubSpot kent verschillende gradaties toe aan hun partners: welke gradatie je krijgt, dat hangt af van het aantal HubSpot gebruikers dat je ondersteunt én de mate waarin ze succesvol zijn. De verschillende gradaties zijn Silver, Gold, Platinum en Diamond. Wij zijn momenteel Platinum, waar we bijzonder trots op zijn. Op naar Diamond!

Test de Inbound kwaliteiten van je potentiële partner

Hoe? Heel eenvoudig: geef wat zoektermen in Google in en trek je conclusies uit de onbetaalde resultaten die verschijnen. Om zomaar een voorbeeld te geven:

google search

En vooral… beslis niet te overhaast!

Neem de tijd om al bovenstaande aspecten te bekijken en deze in je plan in te passen. Kies je HubSpot partner niet pragmatisch, maar ga dieper op de zaken in. Want de HubSpot partner bij jou om de hoek, die zal niet per se de beste zijn voor jouw bedrijf of jouw doelstellingen. Er is keuze, maak er dus ook gebruik van. 

Meer weten?

Heb jij bovenstaande punten overlopen en ben je benieuwd naar het Mia-team? Aarzel dan niet om ons te contacteren voor verdere vragen. Wij beantwoorden ze met veel plezier. Tot snel!

Hubspot in actie zien?