HubSpot innoveert op INBOUND15

Inbound Marketing, Marketing Automation, Hubspot
Written by Steven Van Duyse

Op dezelfde dag dat Apple een zoveelste versie van een telefoon en een tablet uit de doeken deed, was het ook op INBOUND15 de dag van de grote aankondigingen. Gisteren mochten we namelijk aanschuiven bij HubSpot-oprichters Brian Halligan en Dharmesh Shah voor hun keynote. En het was er eentje van formaat. Niet alleen dankzij de meer dan 10.000 aanwezigen in de zaal, maar ook naar het aantal nieuwe ontwikkelingen toe. We zetten de grootste nieuwigheden snel even op een rijtje.

Betere rapportage

Ondanks een langdurig work in progress hinkte de rapportage binnen HubSpot altijd een beetje achterop. Dankzij de uitermate uitgebreide Reporting add-on zou dat probleem nu moeten opgelost zijn. Niet alleen zit de tool vol kant-en-klare rapporten over lead flows en conversies, maar bovendien kan je nu ook (net als in Google Analytics) je eigen dashboard bouwen.

Advertentiebeheer

Na lang discussiëren beseft ook HubSpot dat Paid Advertising niet per sé 'niet inbound' is. Iets wat we bij Mia al lang weten, vandaar ons blijvend engagement als Google AdWords partner. HubSpot voegt nu ook functionaliteiten toe om vanuit de software rechtstreeks ads te boeken bij LinkedIn en daarna meteen te zien wat de ROI is voor uw organisatie. Zonder dat je daarvoor HubSpot moet verlaten. Op korte termijn worden nog meer social & search advertising kanalen toegevoegd.

Predictive Lead Scoring

Lead scoring is een handige manier om te bepalen wanneer een lead klaar is om klant te worden. Dankzij Predictive Lead Scoring gaat HubSpot nu ook die parameters analyseren en vervolgens vergelijken met nieuwe leads, om al sneller de kansen in te schatten of een lead echt waardevol is of niet. Dat gaat dan niet alleen over parameters als aantal visits of downloads, maar ook over de mogelijke nepheid van een bedrijfsnaam of het vergelijken van bezoekparameters met niet-converterende voorbeelden.

Meer integraties met andere softwareproducten

Of het nu gaat om volgers uit SlideShare, contacten uit je event-software of facturatie- en helpdesk-systemen: HubSpot voegt een karrenvracht aan mogelijke nieuwe integraties toe aan de software. Zo kan je eenvoudig lijsten maken of workflows opzetten op basis van de data van andere softwareplatformen dankzij HubSpot Connect.

Freemium WordPress plugin LeadsIn

Geen budget voor HubSpot of geen nood aan alle tools? Dan kan je vanaf nu gratis gebruik maken van LeadsIn, een WordPress-plugin (die op korter termijn ook naar Drupal zou moeten komen) waarmee je op vijf minuten tijd je site of blog voorziet van een tool die bezoekersgegevens bijhoudt en eenvoudige conversie-opties en analyse toelaat. Vooral bedoeld voor kleine organisaties met een beperkte site.

Nog niet genoeg gezien? Ook dit kregen we nog mee:

  • HubSpot COS met ingebouwde SSL-certificaten: HubSpot's eigen CMS groeit als kool en voegt heel wat nieuwe functionaliteiten zou, zoals de standaard aanwezigheid van SSL-certificaten.
  • Betere salestools: HubSpot CRM en SideKick, twee aan HubSpot te koppelen (freemium) salestools, krijgen een pak nieuwe functionaliteiten, zoals geautomatiseerde salesactiviteiten, introductiemogelijkheden bij mogelijke leads die je zelf nog niet kent en een stevig uitgebreide prospectietool.
  • Nog meer gebruiksvriendelijkheid: een volledig nieuwe content editor, nieuwe dashboards, het functioneler herschikken van de menu-structuur én meertaligheid van de software (onder meer Duits, Frans, Japans en Spaans) moeten HubSpot nog gebruiksvriendelijker maken.

Benieuwd naar de mogelijkheden van HubSpot, of nieuwsgierig naar hoe Mia marketing automation en inbound marketing implementeert? Contacteer ons, of vraag gratis uw HubSpot Demo aan!

Hubspot in actie zien?