INBOUND 2015: Mia op het grootste Inbound congres ter wereld

Inbound Marketing
Written by Mia

Als je jezelf als digital agency serieus wil bezig houden met Inbound Marketing en op de hoogte wil blijven van alle nieuwe trends, dan moet je aanwezig zijn op INBOUND 2015, HubSpot's grootse Inbound Marketing event in thuishaven Boston. Ook Mia zakt dit jaar af naar de Amerikaanse oostkust.

Tussen 8 en 11 september is Boston het centrum van de inboundwereld. HubSpot voorziet tijdens die dagen maar liefst 170 workshops, informatiesessies en keynotes over alle aspecten van inbound marketing. Zo komen niet alleen marketing- en inbound goeroes als Seth Godin,  Jonah Peretti en (HubSpot-oprichter) Brian Halligan hun visie doorgeven, maar zijn er ook ettelijke trajecten om beter om te gaan met inbound marketing en jezelf als digital agency te verbeteren. En laat net die combinatie van activiteiten de reden zijn dat onze Inbound Marketing strateeg, Steven Van Duyse, voor Mia naar Boston trekt. Wat hij daar gaat doen laten we hem best zelf even vertellen!

Waarom INBOUND 2015?

'Voor mij is het de eerste keer dat ik naar INBOUND ga, en mijn verwachtingen zijn hooggespannen. Niet alleen verwacht ik me aan de crème de la crème van de marketingspecialisten, maar ik ben ook benieuwd naar hoe grotere agencies die al veel langer met Inbound marketing bezig zijn het concreet aanpakken. Mijn 'missie' voor Mia, als we het zo mogen stellen, is dan ook drieledig:

  • Voor onze klanten: Ik wil zoveel mogelijk best practices en strategische workshops meepikken om de klanten van Mia nog beter te kunnen servicen en optimaal te voorzien van digitale strategiën. Niet alleen vanuit een inbound marketing vlak, maar ook vanuit design- en developmenthoek. Want enkel zo kunnen we onze klanten mee laten stappen in de nieuwe digitale evolutie.

  • Voor Mia: Ook voor onze eigen organisatie is INBOUND 2015 een belangrijk evenement. Want onder het motto 'practice what you preach' zijn we zelf ook volop bezig met inbound marketing in al zijn facetten. En daarom is het ook handig om te kijken hoe andere agencies, die mogelijk een zelfde transitie hebben doorgemaakt, dat proces hebben aangepakt.

  • Voor mezelf: Als Inbound marketeer ben ik logischerwijs ook voortdurend bezig met het uitbreiden van mijn eigen kennispakket, gezien dat niet alleen mezelf, maar ook onze klanten en Mia ten goede komt. Zeker vanuit strategisch oogpunt en het aansturen van een inbound marketing team.'

Drie om te zien

Met meer dan 170 sessies zullen er alleszins keuzes moeten gemaakt worden. Maar bij de volgende drie sessies vind je ons zeker terug:

The Four Corners of Conversion: Understanding the Intersection of Copy, Design, Interaction & Psychology, over hoe een hoge conversieratio meer vereist dan een sterke Call-To-Action.

The Power of Data, the Importance of Moments and the Future of Storytelling, over hoe personalisatie dankzij data-analyse de nieuwe manier van werken moet zijn
Keynote: Brian Halligan & Dharmesh Shah, de twee oprichters (en CEO en CTO) van HubSpot die hun visie op de komende jaren komen geven.

Hou zeker onze twitter en deze blog in de gaten, want we delen natuurlijk graag wat kennis met jullie! Of schrijf je rechts bovenaan op deze pagina in op onze nieuwsbrief voor digitale inspiratie op maat!