Wat zijn de voordelen van werken met een Certified Agency?

Hubspot, adwords, agency
Written by Katrijn Van Rompuy

Wil je de marketing van je bedrijf naar een hoger niveau tillen, maar heb je niet de nodige middelen en kennis om deze uitdaging in-house aan te gaan? Geen probleem! Je kan altijd kiezen om de hulp van een digital marketing agency in te roepen. Beter nog: de expertise van een Certified Partner Agency. Maken die certificaten zo'n verschil dan? Het antwoord is volmondig ja en we leggen je graag uit waarom.

Expertise en ervaring

Het spreekt voor zich dat een Certified Partner Agency de nodige expertise in huis heeft om klanten te helpen bij het uitbouwen en uitvoeren van hun marketingplan. De werknemers van het digital marketing agency kunnen niet alleen vlot om met de specifieke marketingtools, door het volgen van de vereiste trainingen zijn ze ook volledig ondergedompeld in de materie en kennen ze de gebruikte technieken en tools tot in de puntjes. Een digital marketing agency is bijvoorbeeld pas een Certified HubSpot Partner Agency als het een diepgaande opleiding in de inbound methodologie en software heeft afgerond, heeft bewezen een expert in het vak te zijn én een vast aantal implementaties en optimalisaties tot een goed einde heeft gebracht. HubSpot certified platinum partner

Hetzelfde geldt voor Google Certified Partners: iedereen kan Google Analytics of Google Ads gebruiken, maar een Google Certified Partner weet maar al te goed hoe de tools het best ingezet kunnen worden om er een maximum voordeel uit te halen. Deze kennis van analyseren en optimaliseren is eigen aan Certified Partner Agencies en betekent een groot voordeel voor jouw marketingcampagnes. Zo weet een Google Certified Partner perfect op welke manier jouw Google Ads campagne geoptimaliseerd moet worden opdat jouw advertentie getoond zou worden in relevante zoekopdrachten. Het te spenderen budget is slechts één aspect, het interpreteren van de verzamelde data en het uitvoeren van de nodige aanpassingen vormen eveneens een belangrijk onderdeel.

Jaarlijkse kwaliteits-testen

Een extra voordeel aan werken met Certified Agencies, is dat de uitreikers van die certificaten vereisen dat de gecertificeerde specialisten jaarlijks opnieuw op hun kennis getest worden. Niet enkel door het invullen van tests (die relatief makkelijk te manipuleren zijn), maar vooral door het uitvoeren van enkele assessments. Zo word je bijvoorbeeld geen HubSpot Certified Trainer zonder een hele workbook uit te schrijven.

Het belangrijkste is echter dat ook aan een groot aantal kwaliteitsnormen moet worden voldaan op vlak van het beheer van klanten-accounts, meten van de tevredenheid van klanten én vaak ook nog bewezen moet worden dat het bedrijf een duidelijke visie en transparante financiën heeft. Belangrijk voor de partners, maar vooral een bewijs voor nieuwe klanten van een agency dat ze er op kunnen rekenen dat de gedane beloftes worden ingevuld.

Toegang tot meer resources en de nieuwste ontwikkelingen

Een ander belangrijk voordeel van Certified Partner Agencies is dat ze rechtstreeks in contact staan met het personeel van de organisatie, bijvoorbeeld HubSpot of Google. Op die manier kunnen ze sneller schakelen en tot de beste oplossing komen voor de klant.

Op de koop toe zijn Certified Partner Agencies steeds op de hoogte van de laatste nieuwe ontwikkelingen binnen de digital marketing sector in het algemeen en hun specifieke expertise in het bijzonder. Ze krijgen vaak de kans om exclusief nieuwe updates of beta producten te testen nog voor deze toegankelijk zijn voor het brede publiek én deze meteen ook te integreren in de opzet van hun klanten. Zo krijg je als klant meteen een extra voordeel bovenop de samenwerking. Een voorbeeld: Google experimenteert geregeld met de mogelijkheden van Google Ads, zoals het uitbreiden van ads van 1 naar 2 titels. Als Certified Agency is de kans een pak groter dat jouw klanten daar als eerste mee aan de slag kunnen. En dat kan voor jou als klant een belangrijke concurrentievoordeel bieden.digital marketing-certified partner agency

Innovatie als basis

Innovatie vormt voor veel bedrijven een ware uitdaging, ook op vlak van marketingstrategieën. Een in-house marketing manager
die jarenlang voor hetzelfde bedrijf werkt, zal het vaak lastiger vinden om met nieuwe ideeën op de proppen te komen. Certified Partner Agencies kunnen vanuit hun ervaring en brede kennis hier een oplossing bieden. Ze hebben vaak een frissere kijk op de zaak en bedenken steeds nieuwe strategieën en ideeën om het maximum uit jouw marketingcampagnes te halen.

Kosten- en tijdsbesparing

Binnen een certified marketing agency zijn er verschillende medewerkers die elk hun expertise hebben bijvoorbeeld op vlak van content, design, strategie, User Experience, enzovoort. Stel je eens voor dat je al deze kennis in-house zou moeten voorzien, er zou een stevig prijskaartje aan vasthangen. Om nog maar te zwijgen over de voortdurende bijscholingen en trainingen. Samenwerken met een Certified Partner Agency is dan zeker en vast een goedkopere en efficiëntere manier om je digital marketing verder uit te bouwen. 

Tot slot: al te vaak denken mensen dat eens ze software aangekocht hebben, hun marketingprocessen onmiddellijk helemaal geautomatiseerd kunnen worden en al hun problemen van de baan zijn. Helaas, inbound marketing en marketing automation vergen de juiste kennis en tijd. Met de hulp van een Certified Partner Agency kan je gelukkig wel een heleboel tijd en kosten besparen in de optimalisatie van jouw marketingcampagnes.

Op zoek naar een Certified Agency om het maximum uit jouw digital marketing te halen? Neem dan snel contact met ons op!

contact opnemen met Mia